2015. május 24., vasárnap

A kezdet

2015 Pünkösdjén ébredéskor sürgető gondolatok szálltak meg: kelj fel, és csináld. És formálódtak agyamban az újabb és újabb mondatok, megannyi erős üzenet.
A hit és a tudás kérdéseivel azóta foglalkozom, amióta az efféle filozófiai problémák érdekelni kezdtek, vagyis gyerekkorom óta. Kalandoztam, és tévelyegtem, igyekeztem mindent kipróbálni, megcáfolni, és a cáfolatot megcáfolni, élvezkedtem vad gondolati vagy éppenséggel matematikai konstrukciókkal, de rendítetlenül az ateizmus álláspontján álltam.
Naplómban 2010. február 21-én írtam be: „Istenhitre ateizmus? Emberhit!”
Azóta is ezt tartom az Emberhit születésnapjának, bár akkor rendelkezésemre állt hosszú évek óta gyűjtött ismeretek és érlelt gondolatok sokasága. Így viszonylag könnyen és csattanósan formálódott az új elképzelés.
Csakhogy ennek kidolgozására sem kaptam sehonnan sem ösztöndíjat. Elég feladat volt harcolni a Változó Világ túléléséért, meg intézni egy bonyolult pálya bonyolult mindennapjait, megírni egynéhány kötetet stb. stb.
Ezzel együtt az Emberhit anyaga gyűlni és formálódni kezdett. Körvonalazódott az Emberhitet bemutató külön kötet, amely itt érhető el.
A kedvenc Csetlő-naplómban is egy sor bejegyzés született ezzel a címkével, ezek itt érhetők el (a mai napig 30 bejegyzés).
És természetesen kezdettől fogva helye lett az Emberhitnek a Változó Világ portálon, itt.
Mindez még kevés, de hiszek a folytatásban.



* * *